Lördag

Ja, hur gick det igår? Det gick inte jättebra att följa mitt schema. Hann precis sminka mig innan dem kom men håret fick se ut som det gjorde. Det är de negativa att man har kort hår man kan inte bara sätta upp det.

Hade en jättetrevlig kväll och fick träffa deras lilla prinsessa. Fick till och med byta blöja;) Var så mysigt med en bebis i lägenheten. Till och med Labbas vaktade henne när hon låg och sov jämte soffan.

Nu kommer det roliga: MATEN. Jag misslyckades så otroligt mycket med förrätten och gästerna fick tvinga i sig soppan. Men jag lärde mig vad jag gjorde för fel. Man ska inte ha i 5 dl fond när man ska ha 5 dl buljon.
Huvudrätten var lite smaklös.
Efterrätten var otroligt god. Där blev man i alla fall mätt:)
Man ska helst laga maten 1 gång innan man bjuder gästerna på den;)
Kommer lägga upp receptet på efterrätten sen ikväll.

Nu måste jag sluta. Jag och Johan ska upp på vinden för att städa och plocka ner adventsljustakar.

Hoppas ni hade en mysig fredag!

Kommentarer
Postat av: Saga

Svar: Synd att du inte fick lite mera tid för dig, men huvudsaken är ju att ni hade det bra tillsammans!



Egentligen är nog tobias riktigt duktig, krävs bara lite tjatande ibland, att han kommer igång. Han har lätt att fastna i sina tankar, böcker eller vad han gör, så då blir hemsysslorna lite glömda. Men inte skulle jag byta han för allt i världen!:)

2011-11-26 @ 18:52:44
URL: http://livethemmahososs.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback