På liv och död

Hade precis vaknat och tog upp mobilen för att kolla klockan. Precis då ringer min lillasyster. Svarar och hör att hon är ledsen och att hon berättar att mamma åkte med ambulansen. Blev till att lägga på och ringa jobbet och be dem att fixa in nån annan.
Åkte bort till min syster för att hämta henne och lämna min andra syster hos sin pappa.
In till akuten för att prata med mamma. Som tur var det helt okej med henne. Det enda dem hittade var att hon hade hög sänka och vitblodkroppar.

Nu inser jag varför jag vill bli sjuksköterska. Jag vill ha kunskap till att kunna hjälpa människor. Ska även försöka lära min familj hlr och om någon skulle sätta i halsen, ska de känna sig trygga med att hjälpa personen.

Hmm ska leta upp lite om hlr så andra jan lära sig det med.

Ta hand om era nära och kära!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback