25 år... Vuxen???

I torsdags var det dags att förnya sitt recept på p-piller. Frågan var om jag skulle ringa ungdomsmottagningen eller barnmorskemottagningen. Jag ringde i alla fall till Ungdomsmottagn där fick jag beskedet att jag ringt fel. Så det var bara att ringa till barnmorskemottagningen.
När jag väl kom fram så fick jag till svar: åh du har blivit vuxen va roligt!
Roligt och roligt.. Jag förstår inte riktig vad hon menar med det?
1. Att börja få rynkor?
2. Svårare att gå ner i vikt?
3. Svårare att få barn?
Har en hel lista på varför jag inte vill bli vuxen ex: jag vill ha fått barn, gift mig och köpt hus innan jag blir gammal.
Det värsta med att gå till mödravårdcentralen är att man får se alla lyckliga föräldrar.

Det roliga är att jag har varit vuxen väldig länge om man jämför med vissa andra. Jag har inga problem att bli gammal men jag vill inte bli en gammal mamma.

I januari är det 2 år kvar i skolan och jag längtar redan tills dess. Jag hoppas att dessa 2 år ska gå snabbt.

Film tips: What to expect

Hoppas ni har haft en bra helg!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Hoppas ni har/haft det trevligt i London och att biljetten kom till användning.

Ang. detta inlägg så känner jag igen mig SÅ väl trots att jag bara är 20. Har sedan jag var 15 ungefär haft en otroligt stark vilja till att skaffa barn. Jag vill vara en ung mamma men vill som sagt vara utbildad först vilket jag är när jag är 22. Men för det betyder det ju inte att jag lever ihop med den jag vill skaffa barn med då. Jag är singel nu och det kan ju ta sin lilla tid att hitta den rätta. Sådant kan verkligen stressa mig :P Haha! Mina två närmaste vänner (som förvisso är 4 år äldre än mig) har fått barn i somras och jag känner att jag ligger efter trots att jag bara är 20 och har 4 år "tillgodo" innan jag befinner mig där dem befinner sig nu. Så jag förstår verkligen att du känner längtan efter ett barn nu.. Men det är bara att hålla ut ;) Någon gång är det vår tur också!

Kram!

2012-11-07 @ 15:57:10
URL: http://www.emmawelin.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback