En bra och jobbig dag..

Har kommit till världens bästa praktikplats. När jag blir gammal och måste ligga på hem så ska jag till Nossebro. Kan rekommendera alla att ha praktiken där.

Trött efter en heldag på praktiken kommer hem och kollar Facebook. Japp, min 20-åriga kusin har fått barn. Borde kanske bli lite glad, men jag kan tyvärr inte med och gratta henne. Det gör så ont i mitt hjärta.. Känner mer och mer vad jag längtar.. Gör ju det inte bättre när man hade pratat om de lite smått på nyår innan jag visste att jag hade kommit in på skolan.

Jag försöker att inte tänka på det eller prata så mycket om det men det är lättare sagt än gjort.. Alla får ju barn nu!! Kan inte alla bara stanna upp..

Nä, nu ska jag lägga mig i fosterställning och undra hur fan jag ska klara denna skolgång.. Samla nya krafter.


Kommentarer
Postat av: Lina

Men tänk så skönt! Du kan plugga järnet utan att behöva tänka på någon annan. Du kan fokusera helt på det du gör just nu och gör det fantastiskt bra! Jag är så stolt över dig!! <3

Och tänk sen, när du är färdig med utbildningen. Då har du en utbildning som ALLTID kommer ge dig ett jobb. Var du än befinner dig. Du kan hjälpa människor på så många sätt och det bästa av allt:

Du kan fokusera TOTALT på din graviditet och på det underbara lilla livet som föds. Tänk så skönt att kunna ge ditt barn 100% istället för 60% (i bästa fall) eftersom du hela tiden har pressen att du måste börja plugga och komma ikapp och all den där ångesten inför tentorna. Tänks skönt att vara färdig med det kapitlet av ditt liv och kunna gå in helhjärtat i nästa. :)

För tänk om du tar en paus i pluggandet och sen kommer du på att du inte vill fortsätta plugga. Då kanske du ångrar att du började? Jag lovar dig att du kommer få allt du drömmer om och mycket mer! Det kanske bara inte blir i den ordningen du tänkt dig eller vill. Men det kommer bli precis lika bra ändå.

Tänk på hur bra det kan bli, utan att jämföra dig med andra. Du har mål och visioner. Har "dom" det?

Du är stark! Du är en kämpe! Du är värd all lycka <3

Tänk om 2-3 år... Då vaggar vi fram med våra magar i vädret, sida vid sida och pratar om våra krämpor!

Älskar dig!

2012-10-10 @ 14:43:00

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback