Sista dagen på praktiken!

Har sagt det förr men jag älskar den här praktik platsen. De är så kärleksfulla och bryr sig verkligen om patienterna.

Idag var det sista dagen där för denna månaden men kommer som tur är tillbaka i november.
Dagen slutade inte så som jag trodde att den skulle sluta. Under dagen blev vi stoppade av en annan Ssk som ville ha hjälp att ge en spruta. Väl där inne märkte man direkt att de var inte många minuter kvar innan själen vandrade vidare från patienten.
Har vart med en gång tidigare och sett en död person men aldrig varit med hela vägen.
Kändes helt okej att vara där inne och finnas till för personen. Frågan är om jag kommer känna annorlunda när det gäller yngre. Äldre människor har fått leva sitt. Det är en naturlig del av livet.
När man är färdig utbildad sjuksköterska så kommer man få vara med om dödsfall både av gamla och unga människor. Man vänjer sig nog aldrig men man kan hantera det hoppas jag. I alla fall var det ett fint slut.

Nu ska jag njuta av att jag har min familj och vänner kvar. Ska uppskatta livet lite mer idag.

Pussa lite extra på era kära.. Det ska i alla fall jag göra.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback