Sprutor

Oj vad jag lär mig på praktiken.. Idag fick jag ta intramuskulär injektion och detta menas med att man ger en spruta rätt in i muskeln. Sprutan gav jag i sätesregionen(rumpan) och den här nålen var inte liten. Så den personen som ska ge mig en sån spruta får söva mig, usch säger jag bara. Det är en sak att ge än att få.
 
 
 
Har även fått ge subkutan injektion några gånger nu. Den nålen är lite mer normal.
 
 
Bilderna är lånade från vårdhandboken.
 
Så nu mina vänner vet ni vad som väntar;D Nä jag lovar att jag inte ska öva på er...
Det jag nu behöver öva på som jag tycker är svårast är venprov. Hade vart skönt att få vara på lab nån dag och bara öva, öva och öva.
 
Hoppas ni njöt av det fina vädret idag!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback