Och där kom stressen tillbaka

Igår ville jag bara lägga mig ner och gråta bort min dag. Va helt inne på att hoppa av skolan och gå tillbaka till mitt jobb. Varför gör jag detta? Är det värt all stress, ångest och att man ska känna sig dålig på det man gör.
När jag kan tjäna pengar för att kunna köpa hus och börja känna att man kanske kan skaffa familj.

Som sagt jag har vart rätt lugn dessa veckor i skolan fram tills igår.
Kan jag bli en bra sjuksköterska? Har jag empati? Kan jag prata med patienter på ett bra sätt? Eller kommer jag bli en sån dålig sjuksköterska som är stressad och inte kan hjälpa mina patienter att känna sig trygga? Jag kanske har valt fel yrke trots allt...

Ärligt talat så vet jag inte nått just nu. Vi har ett fullproppat schema som inte går ihop. Lärarna är frustrerade hur de ska få ihop schemat.

Jag får väl stanna tills i alla fall efter vfun. Förhoppningsvis gör man nått rätt där och man kan känna att man har kommit rätt. För den här kursen (kommunikation) satte mig verkligen på plats.

Nä nu ska jag sluta gnälla och gå upp för att göra helst 3 uppgifter idag. 2 måste jag bli klar med i alla fall.

Hoppas ni hade en bättre onsdag än mig. Kram



Kommentarer
Postat av: Lina

Men finaste. Du är som gjord för yrket! Du har allt och lite till av det som krävs. Och du kommer att lära dig allt du behöver i skolan och på praktikerna. Det är inte meningen att man ska vara bäst på allt och speciellt inte från början. Du kommer misslyckas emellanåt, men du är så smart och har en otrolig vilja. Du kommer lära dig av dina motgångar och göra dom till något bra!

Jag önskar jag hade hälften av din styrka och vilja att komma framåt! Du är fantastisk och du kommer bli en fantastisk sjuksköterska! <3 När du är färdig kommer du känns att det var värt allt slit, all ångest och alla tårar. för du kommer vara fantastisk på ditt jobb. Tänk så skönt att ha en utbildning där du får jobba med det du älskar... Och du kan göra det var som helst! :)

Du kommer få allt du drömmer om. Det kanske bara tar lite längre tid pga pluggandet. Men det är värt det!

Massa kramar till dig!!

2012-09-13 @ 10:12:16
Postat av: Lina

Men finaste. Du är som gjord för yrket! Du har allt och lite till av det som krävs. Och du kommer att lära dig allt du behöver i skolan och på praktikerna. Det är inte meningen att man ska vara bäst på allt och speciellt inte från början. Du kommer misslyckas emellanåt, men du är så smart och har en otrolig vilja. Du kommer lära dig av dina motgångar och göra dom till något bra!

Jag önskar jag hade hälften av din styrka och vilja att komma framåt! Du är fantastisk och du kommer bli en fantastisk sjuksköterska! <3 När du är färdig kommer du känns att det var värt allt slit, all ångest och alla tårar. för du kommer vara fantastisk på ditt jobb. Tänk så skönt att ha en utbildning där du får jobba med det du älskar... Och du kan göra det var som helst! :)

Du kommer få allt du drömmer om. Det kanske bara tar lite längre tid pga pluggandet. Men det är värt det!

Massa kramar till dig!!

2012-09-13 @ 14:25:29

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback